

IBLA acts on the colors of the scene, taking into account information from the surrounding environment when drawing each object. We developed an Image-Based Lighting for Ambient (IBLA) solution that substantially improves lighting in our graphics engine.

Important: Make sure to update any SteamCMD servers to get the latest!ĭelete contents of the folders CBash and shaders located in \Steam\steamapps\common\rFactor 2\UserData\Log Unter der Haube gibt es ebenfalls Verbesserungen, zum Beispiel hinsichtlich der Implementierung des Cache-Ordners der zukünftig nicht mehr benötigt wird.

Zudem ist DirectX 11 ab sofort der Standard und letzmalig wird mit dem Dezember-Update DirectX 9 unterstützt. Zoom rFactor 2 Bilder vom 22.12.17Kurz vor den Feiertagen hat Studio 397 für rFactor 2 ein großes Update veröffentlicht das zahlreiche Verbesserungen im Bereich der Spielgrafik, darunter auch Regeneffekte bei Fahrzeugen und Strecken, sowie neue HUD-Optionen und Fehlerkorrekturen enthält.ĭer Umstieg auf die Image Based Lighting-Technologie, kurz IBLA, verspricht eine insgesamt bessere und realistischere Darstellung der Rennaction. veh files and livery dds's (often called car_teams)Īnd Sound files (often called car_sounds)Īnd then these four mas files packed into a component (rfcmp) which you install through your launcher.Studio 397 legt kurz vor Jahresende eine neue rFactor 2-Version vor die durch den Wechsel auf die Image Based Lighting-Technologie eine insgesamt bessere und realistischere Darstellung der Rennaction verspricht und macht DirectX 11 zum neuen Standard. But if you can, get used to use devmode because it is faster to apply quick changes and check it out immediately.īut all in all, get comfortable with mas2.exe and its functions, also for unpacking installed mods' mas files to see how stuff can be done. You can either choose to use devmode or "just" repack the four mas-files and create a single component to check your changes. But like Joshua says there are some TGM's you can use as a baseline. TGM - the tyre file is still kind of a black art to me.

ANM-file is for the driver animation which can't be handled in 3Dsimed, but it isn't a must-have either in my opinion. All you really need is 3Dsimed 3.0 or above, then you can handle most things. Ask away and I'll see if I can help.Īs Joshua says. I know FAR from everything but I've gotten a few cars in-game. I'll try to keep an eye on this topic here.
